Programul UNCTAD / EMPRETEC Romania 2012

Programul UNCTAD / EMPRETEC Romania pentru sprijinirea dezvoltarii IMM-urilor

Introducere
EMPRETEC este un program international pentru dezvoltarea si sprijinirea antreprenorilor. Programul se desfasoara sub egida Conferintei Natiunilor Unite pentru Comert si Dezvoltare (UNCTAD – Geneva) si este operational in peste 25 de tari din America Centrala, America Latina, Africa si Orientul Mijlociu.

Grupul tinta al programului include antreprenori existenti sau potentiali precum si top manageri, inclusiv specialisti din organizatii publice sau private presupusi a se comporta de o maniera antreprenoriala sau manageriala.

Obiectivele programului sunt: sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, crearea de noi locuri de munca, cresterea numarului de intreprinderi mici si mijlocii capabile sa faca fata competitiei si fortelor concurentiale in conditiile globalizarii pietelor.

Obiectivele programului
Programul isi propune:
a) identificarea intreprinzatorilor de succes;
b) dezvoltarea competentelor personale antreprenoriale si a capacitatii manageriale;
c) dezvoltarea metodelor moderne de afaceri;
d) mobilizarea resurselor antreprenoriale romanesti si intarirea dinamismului antreprenorial al intreprinderilor mici si mijlocii din Romania;
e) incurajarea schimbului de experienta si a dezvoltarii relatiilor pe plan local dar si la nivel international;
f) dezvoltarea capacitatii intreprinderilor mici si mijlocii de a elabora si implementa strategii de afaceri competitive;
g) sprijinirea intreprinderilor mici si mijlocii pentru extinderea pietelor de desfacere si cresterea exporturilor;
h) dezvoltarea contactelor si retelelor de afaceri in afara Romaniei si initierea de cooperari transfrontaliere.

Pentru 2012 misiunea parteneriatului AIPPIMM si UNCTAD/EMPRETEC este de a continua integrarea programului EMPRETEC in structura institutionala de sprijin a sectorului intreprinderilor mici si mijlocii din Romania si de a creste calitatea si impactul acestuia pentru dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii si a antreprenoriatului din Romania.

Solicitanti eligibili
Pot beneficia de prevederile Programului persoanele fizice care indeplinesc cumulativ, la data depunerii formularului de inscriere in program prevazut in anexa nr.1, urmatoarele criterii de eligibilitate:
a) sa fie cetateni romani;
b) sa aiba studii medii sau superioare definitivate cu diploma de Bacalaureat/Licenta sau adeverinta care sa ateste finalizarea studiilor;
c) s-au inscris la activitatile prevazute in Program, pe baza formularului de inscriere.

Consultanta pentru accesare si implementare
In majoritatea ghidurilor aferente fondurilor de finantare este incurajata ideea de colaborare dintre solicitanti si consultanti, in scopul accesarii si implementarii proiectelor realizate.
Vreau sa intru in legatura cu un consultant!

Activitati eligibile
Prin Program se finanteaza workshop-urile UNCTAD EMPRETEC Romania pentru sprijinirea dezvoltarii IMM-urilor in domenii de interes pentru dezvoltarea capacitatilor antreprenoriale, in scopul dobandirii cunostintelor teoretice si cu aplicabilitate practica, necesare inceperii si dezvoltarii unei afaceri.

Workshop-urile vor fi organizate sub coordonarea celor 5 centre EMPRETEC (un centru national-AIPPIMM si patru centre regionale- OTIMMC Cluj, OTIMMC Constanta, OTIMMC Craiova si OTIMMC Iasi) si se vor desfasura in 8 locatii (arondate celor 8 OTIMMC).

Conditii de finantare
Pentru realizarea programului se aloca de la bugetul de stat pe anul 2012 suma de 350.000 lei, din care suma de 10.000 dolari SUA, va fi transferata catre UNCTAD pentru activitatea de coordonare si misiuni de control al calitatii, iar restul bugetului va fi impartit in mod egal celor opt OTIMMC organizatoare pentru asigurarea onorariilor trainerilor pentru sustinerea celor 8 workshop-uri in cadrul Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare – START.

Taxa de participare la cele 8 workshop-uri este de 1000 lei si va fi achitata la sediile OTIMMC de care apartine fiecare participant selectat in urma interviului organizat in cadrul programului, in termen de 3 zile de la selectie dar nu mai tarziu de prima zi a cursului.

Termene limita
Atelierul de lucru pentru dezvoltarea competentelor personale antreprenoriale se desfasoara pe parcursul a 9 zile calendaristice.

Incepand cu data de 22.03.2012, ora 10.00, va fi activ formularul de inscriere (Anexa nr 1 la procedura programului START). Aplicantii vor putea completa formularul de preselectie electronic direct pe linkul: programenationale2012.aippimm.ro.

Informatii suplimentare pe Finantare.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *