Evaluarea oportunităţilor

Dupa identificarea oportunităţilor de afaceri este necesară o evaluare aprofundată a acestora. In acest fel, pot fi evitate multe situaţii in care subiectivismul întreprinzătorului poate fi fatal afacerii. Este foarte frecventă tendinţa de supralicitare a intuiţiei in alegerea afacerii; de foarte multe ori, însă, întreprinzătorul devine incapabil sa prevadă piedicile potenţiale.

In plus, investigarea cu atenţie a oportunităţii de afaceri sporeşte foarte mult şansele de câştigare a încrederii unor potenţiali investitori.

Procesul de evaluare
Atunci cand ajunge la momentul evaluării oportunităţilor de afaceri, întreprinzatorul trebuie să raspundă la câteva întrebări:

a) Care este durata de viaţă a oportunităţii?
Studiile au aratat ca afacerile au un anumit ciclu de viaţă, de regula de forma: lansare – creştere – maturitate – declin.
[Vezi textul complet]

Erori de evaluare
Cele mai frecvente erori care apar in procesul de evaluare a oportunităţilor sunt:

a) Subiectivismul
Această eroare se manifestă prin ignorarea unor aspecte negative şi accentuarea aspectelor pozitive ale viitoarei afaceri.
[Vezi textul complet]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *