Top idei de business inedite pentru 2013

Bicicleta de 15 dolari sau lampa fara baterii sunt doar cateva din idei

Fie ca este vorba despre giganti mondiali cu operatiuni in toata lumea, sau de mici business-uri aflate la inceput de drum, cand situatia economica globala este nefavorabila o simpla idee poate face diferenta dintre pierderi si profit. Springwise.com, un site cu stiri de business din toata lumea, a realizat un clasament al celor mai bune idei de afaceri din 2012, care s-ar putea pune in aplicare cu succes si anul acesta.

Like-urile de pe Facebook afisate in magazine

Cunoscutul lant de magazine de fashion C&A a decis anul trecut ca ar trebui sa rupa cumva bariera dintre mediul online, unde promovarea a devenit mult mai facila si mediul offline. Asa ca, din primavara, a inceput sa afiseze in magazinele din Brazilia, pe langa pretul produsului si numarul de like-uri pe care acesta le-a adunat pe pagina de Facebook. Display-ul pe care este afisat numarul de like-uri pentru un articol vestimentar este situat pe umeras, iar cifrele ce indica voturile se schimba in mod real, in functie de reactiile de e pagina de socializare a retailerului.

Bicicleta de 15 dolari

Bicicleta a devenit un mijloc de transport din ce in ce mai folosit in toate aglomerarile urbane din lume. Pentru biciclisti este un mod ieftin, ecologic si sanatos de a te deplasa, dar pentru un antreprenor israelian a devenit un business. Iyhar Gafni a inventat bicicleta care costa intre 9 si 12 dolari pentru a fi produsa. Este din carton reciclat, cantareste foarte putin si poate suporta o sarcina de pana la 130 de kilograme.

Lampa fara baterii

Multi dintre noi nu se uita prea atent la cheltuielile pe care le au cu energie electrica. Exista insa si tari foarte sarace unde oamenii nu isi permit asemenea costuri si se bazeaza pe diverse alternative extrem de periculoase. Pentru acesti , dar nu numai, Nokero, o companie detinuta de inventatorul Steve Katsaros, a creat GravityLight, un device care furnizeaza energie electrica cu costuri minime folosind forta gravitationala. Aparatul se conecteaza la un sac care trebuie umplut cu nisip sau altceva greu astfel incat sa genereze energie de fiecare data cand greutatea este ridicata. Spre exemplu, la o ridicatre a greutatii pret de 3 secunde aparatul genereaza suficienta energie pentru a ilumina o incapere timp de 30 de minute. Device-ul nu functioneaza pe baza de baterii si nu contine parti deteriorabile astfel ca singura investitie este cea pentru a achizitiona aparatul.

Stiri pe paharul de cafea

Agentia de publicitate Y&R din Dubai a realizat pentru publicatia Gulf News o campanie inedita ce poate fi replicata si sub alte forme, indiferent de locatie. Compania de publicitate printa pe cartonul care imbraca de obicei paharele in care se serveste cafeaua titlurile editiei curente. Clientii cafenelei Tim Hortsons erau astfel la curent cu ultimele noutati si beneficiau si de un cod care le permitea sa citeasca restul stirii de pe telefonul mobil. In perioada respectivei campanii, traficul de pe site-ul Gulf News a crescut cu 41%.

Mai multe carduri intr-unul

Pentru a atrage tot mai multi clienti, institutiile de creditare ofera o multitudine de carduri pentru diverse nevoi ale consumatorilor. Exista carduri de reduceri pentru cumparaturile obisnuite de la supermarket, pentru cei ce vor imbracaminte sau cosmetice sau pentru cei ce doresc sa plece in vacante. In concluzie, prea multe carduri si prea multe informatii de retinut pentru a putea beneficia de cele mai avantajoase oferte. De anul acesta insa, exista Wallaby, un card care memoreaza toate informatiile stocate de celelate carduri astfel ca, folosind un singur „plastic” consumatorul beneficiaza oriunde s-ar afla si orice ar dori sa cumpere de cea mai buna oferta.

Din carton se poate face orice

Patronii unui magazin din Olanda cu carucioare pentru copii a gasit solutia pentru a scapa de ambalajele din carton pentru care trebuia sa plateasca taxe catre stat. Au decis sa ataseze pe pachetele uriase in care sunt ambalate carucioarele instructiuni pentru ca parintii sa isi confectioneze singuri diverse obiecte. Din mormanul de carton se pot crea scaune, lampi si chiar custi pentru pasari.

Social Media si vecinul din avion

Social Media a devenit o parte foarte importanta in strategiile multor business-uri, iar de aici anul acesta au aparut o multitudine de masuri inedite. Spre exemplu, compania aeriana daneza KLM a introdus asa-numitul program „Meet and Seat” cu ajutorul caruia le oferea pasagerilor posibilitatea de a se aseza langa o persoana pe care ar fi dorit sa o cunoasca, fie intr-un mod personal, fie pentru eventuale parteneriate in afaceri. Aranjamentul se facea cu ajutorul informatiilor postate de pasageri pe Facebook sau LinkedIn. (Ziarul de Iasi)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *