Unde se afla urmatorul miliardar al lumii? Matteo Achilli e noul Mark Zuckerberg

italian zuck coverPrin intermediul unei retele de socializare care a ajutat sute de italieni sa isi gaseasca un job, un tanar din Roma a ajuns unul din cei mai vanati oameni de afaceri din lume. Matteo Achilli a creat aceasta retea de socializare, iar astfel a ajuns ca la numai 20 de ani sa fie contactat de Google si Microsoft.

Celebra revista din Italia „Panorama Economy” l-a denumit noul Mark Zuckerberg, deoarece a dovedit ca succesul Facebook-ului nu e un caz izolat. 

Tot mai popular in Europa, tanarul student a creat o platforma online de resurse umane prin care companiile inregistrate isi pot gasi potentiali angajati si invers. Egomnia este reteaua prin care sute de tineri din Italia au reusit sa-si gaseasca, in sfarsit, un job.

Ideea i-a venit la 19 ani, in ultimul an de liceu, cand isi cauta universitatea potrivita. S-a hotarat sa creeze un algoritm care sa dea nastere unui startup de succes. Nascut in Roma, Matteo spune ca provine dintr-o familie obisnuita: mama este casnica, iar tatal este tehnician IT si partener la o mica firma de telecomunicatii. Cand si-a impachetat frumos ideea si a pus-o pe masa unor programatori profesionisti, acestia i-au frant zborul inca din cuib. 100.000 de euro pentru o platforma atat de complicata. Matteo si-a schimbat atunci strategia si a apelat la un student, Giuseppe Iacobucci, care, pentru 10.000 de euro, a creat Egomnia asa cum este acum. Banii i-a primit de la tatal sau si au reprezentat singura investitie facuta in platforma, inainte de lansare.

Astazi Egomnia are peste 300.000 de membri inscrisi si peste 700 de companii, spune Matteo. Dar poate mai important decat atat este ca succesul sau i-a atras deja pe gigantii Microsoft si Google, cei care vor sa-l ia sub aripa lor protectoare pe tanarul care se anunta a fi un nou Zuckerberg.

A pornit dintr-o universitate

Povestea a inceput in martie 2011, iar fix un an mai tarziu Egomnia vedea lumina lumii 2.0 in Italia. In prima zi, peste 1.000 de oameni s-au inscris pe platforma. Dar chiar si drumul pana aici a fost intortocheat. De la bani la refuzuri si obstacolul suprem, pe care nu-l putea indeparta: varsta frageda. „La inceput nimeni nu ma baga in seama. In Italia, daca nu ai fire de par alb, nu esti luat in serios. Nu exista un ecosistem sanatos pentru startup-uri”, spune tanarul, pentru „Weekend Adevarul”, intr-o conversatie prin Skype, din biroul sau din Formello, nordul Romei.

Insa Matteo a perseverat, desi respins din toate partile, a reusit sa dea viata visului sau atunci cand a ajuns in primul an la Universitatea Bocconi din Milano.

Colegii studenti au vazut in ideea lui o sansa de a sparge un sistem italian corupt, grav afectat de criza economica si cu tot mai putine oferte de munca pentru tinerii absolventi. Egomnia, care provine din latina si s-ar traduce ca „totul despre mine”, a fost subiectul unuia dintre studentii de marca ai Universitatii, Antonio Aloisi. Dupa ce Antonio a scris pe blogul sau despre povestea lui Matteo, postarea a fost virala pe internet. Presa italiana l-a preluat, iar Matteo Achilli a ajuns un nume pe buzele locuitorilor din „Cizma”. La fel ca si inceputul lui Facebook, in SUA, Egomnia a iesit din spatiul universitar si a intrat in viata reala, de zi cu zi, a italienilor.

Citeste articolul intreg pe Adevarul.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *