(P) Campaniile de marketing si cum ar trebui segmentate

proiecteUnii oameni sunt groazvi in crearea produselor iar altii in crearea strategiilor de marketing. Ambele segmente creaza impreuna ceea am putea numi o companie bine dezvoltata si prospera. Nu conteaza ca vorbim despre servicii, produse sau chiar evenimente, carti, jocuri,medicamente sau produse de consum, indiferent cat de bun este produsul prezentat, daca informatia nu ajunge la oamenii care ar putea fi interesati de ceea ce le oferim, atunci putem spune ferm ca nu exista produsul. Adevarul crunt este ca fara comunicare, fara expunere; multe produse, concepte si idei minunate raman consacrate uitarii.

Sigur, sunt atat de multe platforme prin care ne putem face cunoscute produsele, atatea strategii pe care le putem aborda in campanii de marketing, precum si informatii despre cum si de ce sa le folosim, dar mai important de ce functioneaza, incat pare imposibil sa nu reusim sa aducem in atentia consumatorilor produsele noastre.

Campanii de e-mailing? Bloguri? Social media? Campanii telemarketing? Evenimente? Panouri, pliante, reclama tv, influenceri care pot vorbi despre noi, mostre gratuite si putem sa enumaram inifinit de multe metode de a transmite informatia depre compania si produsele noastre. Dar care este cea mai buna? La ce raspunde cel mai bine publicul nostru tinta? Cum intram in contact cu potentialii nostrii clienti?

Am putea fi tentati sa spunem ca abordarea x este mai buna ca abordarea y in cazul produsului z. Facem campanie telesales, pentru ca functioneaza mai bine in cazul aparaturii de bucatarie, spre exemplu. Ceea ce are poate o doza de adevar, insa realmente strategia de marketing nu ar trebui sa se bazeze pe un singur segment. Faci campanie telesales, impreuna cu campanii online de facebook si Google Adwords, afise, pliante si articole.

Ne putem uita pe site-ul oricarei companii de servicii online, ca The Markers, si o sa observam ca serviciile lor sunt impartite in campanii de telesales, adwords si asa mai departe. Sigur, e mai simplu pentru client sa aleaga serviciile pe care le consiera benefice afacerii pe care o are, in punctul in care este afacerea, dar cel mai probabil la o sedinta fata in fata, ai sa afli ca cea mai buna abordare in a iti crea o imagine pe piata si a intra in atentia publicului, este sa te folosesti de toate mediile de expunere in acelasi timp.

Majoritatea consumatorilor folosesc si social media si tv-ul, majoritatea se plimba suficient de des prin oras si iti pot vedea panoul publicitar daca au ratat vreuna dintre reclamele online sau televizate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *