„Capcanele” intreprinzatorului

A. Lacomia

O tentatie careia trebuie sa-i faca fata intreprinzatorul, prin prisma puterii pe care o detine in firma, este de a „stoarce” cat mai multi bani din propria afacere. Acest comportament duce inevitabil la diminuarea prestigiului in cadrul organizatiei si pierderea salariatilor si clientilor.

B. Nerabdarea

Ca o regula generala, dezvoltarea unei afaceri necesita cativa ani, deoarece multe dintre etapele firesti de dezvoltare a afacerii nu pot fi „sarite”.

C. Lipsa de incredere in oameni

Atingerea obiectivelor intreprinzatorului presupune, de regula, o investitie de resurse si un efort uman care nu poate fi realizate de catre un singur om. Intreprinzatorul are nevoie de ajutorul mai multor colaboratori (investitori, parteneri, angajati, furnizori, clienti), cu care stabileste relatii bazate pe incredere si beneficiu reciproc.

D. Cunoasterea redusa a propriei afaceri

Implicarea intr-o afacere ale carei metode specifice, limite si posibilitati nu sunt cunoscute suficient de bine (si pentru cunoasterea carora nu se depune un efort sustinut permanent) este o reteta sigura pentru esec. Intreprinzatorul nu trebuie sa se bazeze numai pe experti, el trebuie sa-si pastreze capacitatea de evaluare si control a afacerii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *