Lansarea în afaceri

Efortul necesar pentru iniţierea unei afaceri noi reprezintă una din componentele principale ale „mitului” întreprinzătorului luptător, deschizător de drumuri.

Dacă în anumite situaţii o oportunitate de afaceri poate fi valorificată optim numai pe această cale, există şi alte posibilităţi alternative prin care se poate manifesta un spirit întreprinzător: preluarea, perfecţionarea şi dezvoltarea unei afaceri existente sau concesionarea unui model de afaceri care s-a dovedit funcţional.

Iniţierea unei afaceri noi

Deseori, iniţierea unei noi afaceri se dovedeşte a fi soluţia cea mai bună. Acesta este, spre exemplu, cazul realizării unui produs nou (când nu există practic nici o alternativă) sau atunci este avută în vedere o piaţă în creştere (unde există deja mai multe firme concurente, dar care pot fi achiziţionate, de regulă, cu mare dificultate).
În plus, iniţierea unei noi afaceri oferă întreprinzătorului satisfacţii importante de ordin psihologic.

[Vezi textul complet]

Cumpărarea unei afaceri existente

Uneori, în special în cazul unor afaceri de mari dimensiuni, înfiinţarea unei noi firme este mult prea costisitoare. În astfel de situaţii, cumpărarea unei afaceri existente poate fi o opţiune mai bună, chiar dacă poate fi dificilă identificarea unei afaceri de vânzare în domeniul de interes al întreprinzătorului.

Această soluţie de intrare în afaceri are o serie de avantaje:

– Moştenirea situaţiei anterioare favorabile. Cel mai mare avantaj al achiziţionării unei firme existente îl constituie faptul că se obţine un mecanism de afaceri deja constituit. Firma are deja o imagine formată, este cunoscută de clienţi, are o reţea de relaţii stabile cu furnizorii, dispune de salariaţi calificaţi şi de un sistem de organizare internă a activităţii.

[Vezi textul complet]

Concesionarea (franciza)

Această modalitate de afaceri se concretizează în garantarea de către proprietarul unui produs sau a unei afaceri (francizor) a unor drepturi exclusive către un franciz, în schimbul plăţii unor redevenţe.

Există 2 tipuri principale de franciză:

– Franciza de produs sau marcă de comerţ, care are ca obiect un produs sau o marcă comercială, pe care francizorul vrea să  distribuie într-o anumită zonă geografică prin distribuitori exclusivi.

– Franciza de afacere, care are ca obiect modul de funcţionare al unei afaceri (echipamente de lucru, proceduri de operare, standarde de calitate dar şi management, marketing, instruire pentru personal etc.).

[Vezi textul complet]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *