Anca Feodor sau povestea de succes prin care iti transformi pasiunea in afacere

anca feodorAnca Feodor este unul dintre tinerii antreprenori romani care stiu ca succesul este direct proportional cu implicare in afacere si cu numarul de ore dedicate. Cookie Jar este afacerea pe care a infiintat-o odata cu startul recesiunii. Cookie Jar a avut nevoie de o investitie de 20.000 de euro si multe ore de munca, uneori chiar si 22 din 24.

Inainte de a se ocupa de antreprenoriat, Anca Feodor a lucrat, timp de 7 ani in PR si comunicare. In paralel, adminsitra un blog culinar, de nisa, facand doar dulciuri. Apoi a experimentat si torturile personalizate. Numarul de comenzi a inceput sa creasca mai mult si mai mult pana cand a ajuns in punctul de a trebui sa ia o decizie: micsoreaza timpul dedicat pasiunii sau transforma hobby-ul intr-un job full time. A ales sa renunte la job-ul ei din PR si comunicare si sa investeasca circa 20.000 de euro, bani proveniti din economii proprii si din reinvestirea veniturilor in pasiunea ei. In primele trei luni in atelierul din zona Cismigiu a lucrat doar ea, ulterior alaturandu-se alte trei persoane. Investitia a fost amortizata intr-un an de la lansarea afacerii.

Pentru primul client din zona corporate – New Age Media, compania care se ocupa de publicitatea in reteaua de cinematografe Cinema City – a creat 1.800 de briose decorate cu reni, fulgi de zapada si Frunze de ilice pentru Craciun. „A fost o adevarata aventura si au fost implicati mai toti membrii familiei dar si niste prieteni ca sa ducem la bun sfarsit comanda. Se intampla in perioada in care nu aveam inca atelierul, iar logistica a fost o mare provocare”, isi aminteste Anca.

In prezent, Cookie Jar numara intre 40 si 70 de clienti, insa fondatoarea afacerii sustine ca numarul acestora variaza intrucat pe perioada verii, in special, evenimentele pentru care lucreaza sunt mult mai mari, iar numarul clientilor poate fi mai mic. Mai exact, perioada mai-septembrie este una de varf, cu mici repausuri in cele doua posturi religioase din acest interval.

Cele mai populare produse sunt torturile pentru diferite ocazii, urmate de prajiturelele pentru candy-bars – cupcakes, muffins, cake pops, bezele. „Si mai avem comenzi de prajituri din randul clientilor care le-au incercat de Craciun sau Paste cand apelez la retele de fursecuri traditionale grecesti din repertoriul mamei mele”, adauga Anca Feodor.

Cel mai mare tort pe care l-a realizat pana acum a fost de 50 kg, dar in termeni de pret/kg a ajuns si la 200 de lei/kg, intrucat decorul a fost unul foarte complex, cu multe ore petrecute pentru realizarea figurinelor si a decoratiunilor. In general, comanda minima este in jur de 250 de lei, reprezentand valoarea minima pentru un tort. Materia prima folosita este achizitionata de la magazine cash&carry si distribuitori, anumite ustensile si coloranti fiind comandate in continuare din Marea Britanie.

Tinta pentru anul acesta o reprezinta dublarea cifrei de afaceri, pana la 40.000 de euro, in conditiile in care firma a fost infiintata in octombrie 2012, iar activitatea in atelierul actual a inceput in ianuarie 2013.

Business-ul a fost promovat pe reteaua de socializare Facebook a Cookie Jar, cresterea fiind organica, la care s-a adaugat o campanie scurta de Google Adwords.

Sursa: Wall Street

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *