Cum a ajuns un business 100% romanesc, pornit doar cu o Dacia, la afaceri de 51,5 mil. euro

O Dacie, cateva idei, trei tineri indrazneti din Fitionesti si multa rabdare. Asa a inceput una dintre cele mai cunoscute afaceri din curieratul autohton: FAN Courier, 100% romanesc

«Un business de familie pe care vrem sa-l lasam mostenire copiilor», spuneau cei trei antreprenori, Adrian Mihai, Neculai Mihai si Felix Patrascanu, la scurt timp dupa valul de achizitii care a schimbat lumea curierilor in 2008, cand branduri romanesti au trecut sub umbrela unor giganti internationali. Ei nu si-au dorit sa vanda, ci sa consolideze. Devenisera deja, de ceva vreme, lideri intre curierii locali si spuneau o poveste care nu ajunsese la final. Au pornit de la zero acum 14 ani si au ajuns la afaceri de 51,5 milioane de euro. Un business 100% romanesc, intr-o piata locala, evaluata astazi la peste 200 milioane de euro. „Privind retrospectiv, credem ca am lansat FAN Courier intr-un moment in care acest domeniu avea nevoie de competitie. In 1998, nu se putea vorbi cu adevarat despre o piata concurentiala. Exista Cargus, care incepuse inca din 1991, Pegasus – care in acel moment tintea doar curieratul din Bucuresti – mai exista Prioripost, departamentul de curierat rapid al Postei Romane”, face o scurta trecere in revista Adrian Mihai. Gigantii pietei mondiale – DHL, FedEx, UPS si TNT – existau la nivel de reprezentante, insa curieratul domestic nu se gasea in sfera lor de interes. Bineinteles, o piata neconcurentiala inseamna deopotriva avantaj si dezavantaj. Avantajul consta in nevoia pietei, pe care cei de la FAN au identificat-o si care a fost confirmata ulterior.

Citeste tot articolul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *